Met lof en dank op naar een nieuw seizoen!

15 juli 2024 | Nieuws

Eind vorig seizoen sloten we als bestuur af met de kop: “Met vernieuwde energie”. En terugkijkend op een mooi seizoen kunnen we niet anders concluderen dan dat dit zeker is gelukt. Het seizoen was buiten wat hobbeltjes lang niet zo turbulent als het jaar er voor. Met Steven de Graaf voor de groep waren de resultaten van een sterk vernieuwde selectie goed. Martijn Klootwijk werd bereid gevonden om de vacante plek voor coach van het 2e in te vullen. Helaas was er wel behoorlijk wat blessureleed, waardoor er een beroep op het collectief werd gedaan en andere spelers opstonden. Gelukkig zijn de meeste spelers weer hersteld. Arjan Grandia nam als videoman afscheid van de selectie, we danken hem ook vanaf deze plaats nog voor zijn jarenlange inzet! Voor komend seizoen is de selectie op sterkte en is de trainersstaf met Steven, Erik, Marloes, Craig en Willem voor de statistieken prima op orde. Thom Nugteren heeft aan het einde van dit seizoen afscheid genomen als trainer/coach van KCR A1 en Jeroen Put, die halverwege afgelopen seizoen was toegevoegd aan de A-staf, zal volgend seizoen de A1 onder zijn hoede nemen, samen met assistent-trainer Kees-Jan Hout.

Ook bij alle overige senioren- en jeugdteams hebben we vele mooie en spannende wedstrijden gezien. Of er nu gewonnen werd of niet, met veel plezier waren coaches, trainers, scheidsrechters, wedstrijdcommissie en TC wekelijks actief om ervoor te zorgen dat alle korfbalwedstrijden gespeeld konden worden. De JTC heeft mooie stappen gezet in de organisatie en ontwikkeling van teams, spelers en trainers. Zo behaalden Rick, Isabel, Thom, Stefanie en Olav hun KT3 trainersopleiding, een mooie impuls voor de vereniging. Op sportief vlak konden we ook vele successen noteren. Diverse teams zijn kampioen geworden of gepromoveerd en sommige ploegen deden dit zelfs 2 of 3 keer in één seizoen, chapeau! Iets wat je als speler en coach natuurlijk voor altijd als herinnering meeneemt.

Naast de korfbalvelden gebeurde er het afgelopen seizoen ook meer dan genoeg. De Jeu de Boules heeft ondanks het slechtere weer van het afgelopen voorjaar wekelijks de ballen in beweging gebracht. Er werden weer enorm veel activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Zomaar een greep aan jeugdactiviteiten zoals Mario Kart, Escape de stoomboot, de Foute party met Upstairs, maar ook de Quizmas, dartavond, sponsoravond, de haringparty van de RONDO,  het bedrijventoernooi, mixtoernooi en natuurlijk het kampweekend. Voor de laatste moesten meer dan 30 wedstrijden worden verzet en ook deze haast onmogelijke opgave is gewoon geregeld! Alle vrijwilligers die aan deze of andere activiteiten hebben bijgedragen zijn we als bestuur enorm dankbaar en voor al onze vrijwilligers werd aan het eind van het seizoen een mooie vrijwilligersavond georganiseerd.

Ook mochten we dit jaar een bijdrage leveren aan de halve finales in de zaal voor de B-, C- en D-hoofdklasse en de halve finale veld van de Ereklasse. Spelers, coaches en scheidsrechters zijn netjes opgevangen en goed verzorgd. En ook de enorme supportsschare werd door alle vrijwilligers voorzien van een prachtig versierde plek, een hapje en een drankje. Voor volgend jaar hopen we weer een dergelijke bijdrage te kunnen leveren.

Via socials, de website, sfeerimpressies van de Kabaalclub en in De Combinatie zijn we op de hoogte gehouden van wedstrijden, activiteiten en ontwikkelingen binnen onze vereniging. En dankzij de Commissie Beheer was wekelijks de accommodatie schoon, opgeruimd en was alle techniek en trainingsmateriaal op orde.

Zoals misschien bekend is worden we financieel gedragen door 3 onderdelen:

• De contributie die alle leden opbrengen en die wordt verwerkt door de financiële commissie en de ledenadministratie;
  • De omzet uit de horeca, mogelijk gemaakt door de horecacommissie, maar ook door alle verschillende acties zoals met sinterklaas, de oliebollen en de grote clubactie. Afgelopen jaar was de bar en keuken op maar liefst 45 zaterdagen bezet met vrijwilligers, een geweldige prestatie. Martijn Gorter is vanaf de start van KCR de voorzitter van de horecacommissie geweest en zwaait nu af in die rol. Als vrijwilliger van het jaar 2023-2024 hebben we hem daarvoor in het zonnetje gezet. We zijn Martijn erg dankbaar voor al zijn inzet!;
  • Sponsoring door heel veel verschillende bedrijven en in het bijzonder onze hoofdsponsor AKOMAR Logistics. Voor Arjan Kruis en zijn collega’s dit jaar ook een bijzonder moment, een nieuw logo en een aangepaste naam, die we met trots zichtbaar maken bij KCR.

Als vereniging groeien we nog steeds en dat merken we. Recent zijn de (concept) opstellingen van teams en trainers voor aankomend seizoen bekend gemaakt. We spelen het komend seizoen met 41 ploegen, waarbij we een zeer groot aantal jeugdteams hebben, zoals 9 teams bij de E-pupillen. We hebben logischerwijs dan ook meer dan ooit coaches, scheidsrechters en allerlei commissies nodig om met elkaar de vereniging draaiende te houden. Dus mocht je interesse hebben om trainer of coach te worden, of op een andere manier bij te dragen, dan kan dat! Ook bij de Jeu de Boules is er de wens om nog wat te groeien en hiervoor zijn een aantal activiteiten georganiseerd.

Al met al terugkijkend op dit seizoen mogen we weer trots zijn op en met elkaar. We kunnen niet genoeg onderstrepen hoe blij we zijn met alle leden en vrijwilligers, die enorm veel tijd en energie steken in onze prachtige vereniging. Heel veel lof en dank aan iedereen die een steentje bijdraagt!

Voor nu wensen we iedereen een hele fijne vakantie. Geniet van deze rustige periode, samen met je vrienden en familie. Half augustus staan we er weer, met elkaar op naar een nieuw seizoen. Wij hebben er zin in!

Bestuur KCR