KCR pakt eerste overwinning

4 december 2017 | Wedstrijdverslagen

Sinds de kampioenswedstrijd voor de zomer wist KCR geen officiële competitiewedstrijd te winnen. Afgelopen zaterdag bracht het team van Glenn de Vries hier overtuigend verandering in door met 11-25 te winnen van Antilopen/Lancyr Deelen uit Leusden. De Ridderkerkers stijgen door deze overwinning naar een gedeelde vijfde plaats op de ranglijst en laat Antilopen en Oranje Wit achter zich.

Een kleine bus van Ringelberg Tours bracht het vlaggenschip naar sporthal De Korf in Leusden. Na de nipt verloren wedstrijd van HKC een week eerder (22-24), wist KCR dat het mogelijk was om de eerste punten te pakken tegen Antilopen. Het werd echter gemakkelijker dan de Ridderkerks hadden verwacht. Remon de Vos opende de score met een fraaie doorloopbal, waarna Antilopen op gelijke hoogte kwam middels een strafworp. Binnen 10 minuten wist KCR de stand uit te breiden naar 2-6 en nog eens 5 minuten later naar 3-9. Verdedigend wist de AKOMAR Shipping-formatie Antilopen aan banden te leggen en aanvallend werd de korf geregeld gevonden. De ruststand, 5-12, zorgde ervoor dat de Ridderkerkers eens met een goed gevoel de kleedkamer konden opzoeken.

Na rust opende Arie van Pelt de score voor KCR. Vervolgens kwam de jarige Stephan Mulder goed op stoom. In het eerste bedrijf wist hij de korf al driemaal te vinden, maar Mulder wist er binnen enkele minuten nog eens 3 bij te prikken. Samen met nogmaals een doelpunt van Van Pelt kwam zo  de stand op 7-17. Antilopen kwam er aanvallend niet meer uit. Zeker de sterk verdedigende Van Pelt was een doorn in het oog van de ploeg uit Leusden. Invalster Demi van Herwaarden wist een 100% score te bemachtigen door haar eerste en enige schot te verzilveren. Arbiter Van Vreeswijk blies af met een 11-25 eindstand op het bord. Een enorme opluchting voor de ploeg van Glenn de Vries, die de nul punten eindelijk achter zich heeft gelaten.

Aanstaande zaterdag wil KCR het puntenaantal verdubbelen naar vier. Om 19.30 uur wordt er in Dordrecht gespeeld tegen het puntloze Oranje Wit.