American Election Night

18 september 2024 | Nieuws

Op dinsdag 5 november kiest Amerika een nieuwe president. Ook in Nederland worden deze verkiezingen nauwlettend gevolgd. Als KCR willen we onze vleugels eens wat breder uitslaan en een informatieve, interactieve, maar zeker ook luchtige avond hierover organiseren. Een kleine week voor de verkiezingen, op vrijdagavond 25 oktober.

In een kleine anderhalf uur nemen we je in vogelvlucht mee door alle ins en outs die leuk en handig zijn om te weten als je de verkiezingen wilt volgen. Hoe werkt het principe van de kiesmannen? Hoe (on)voorspelbaar zijn de Swing States? Wat is de rol van het Congres? Won in het verleden een kandidaat altijd zijn of haar eigen staat? Dat soort vragen.

Lid van onze vereniging Peter Grandia maakt ons deze avond wegwijs in de wereld van de Amerikaanse verkiezingen. Hij is zowel persoonlijk als beroepsmatig zeer geïnformeerd over dit onderwerp. Zelf was hij ooit enkele weken in de VS actief in de campagne van Hillary Clinton, schreef daarover in ‘zijn’ AD en een paar jaar later schudde hij zelfs Joe Biden de hand. Aan de hand van een presentatie, met doorlopend een interactief karakter, kunnen de aanwezigen het een en ander opsteken.

KCR zorgt voor wat lekkere ‘Amerikaanse’ versnaperingen en een leuke aankleding. En de avond is nog gratis ook.

Voor wie is de avond bedoeld? Eigenlijk openen we onze deuren voor iedereen die geïnteresseerd is. Dus niet alleen leden, maar ook buren, familieleden en collega’s zijn van harte welkom. Om een inschatting te maken hoeveel mensen we kunnen verwachten, is het wel prettig als je je aanmeldt. Zo kunnen we het clubhuis zo optimaal mogelijk inrichten en weten we sowieso of er genoeg belangstellenden zijn.

De avond begint om 20:15 uur, met na afloop de gelegenheid om nog even gezellig na te praten. Inloop is vanaf 19:45 uur. Graag z.s.m. aanmelden via quizmas@kcrkorfbal.nl . (Vanwege het eenmalige karakter gebruiken we dit emailadres even i.p.v. een nieuwe aan te maken….)