Sfeerimpressie KCR – VEO

24 januari 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Waar waren ze opeens, de sfeerimpressies? Tsja, getroffen door een heus writer’s block, laten we het daar maar op houden.

Zaterdag de trotse en ongeslagen koploper op bezoek, Voorburg En Omstreken. De gasten staan onder leiding van niemand minder dan oud-KCR coach Glenn Helder, de man die het eerste in 2017 naar een prachtig kampioenschap begeleidde. Wie herinnert zich niet de legendarische kampioenswedstrijd tegen onze vrienden van Futura??

De aanloop naar deze wedstrijd was bepaald geen gemakkelijke. Verlies tegen DES, zware blessure Gaby, onnodig verlies tegen de buren van Vitesse, blessure Floris-Jan.
Het was dus echt erop of eronder.

Bij het oplopen hebben we altijd geweldige KCR-kinderen, maar deze vijftien Eetjes uit de E5/E6/E7 waren wel heel erg leuk. En let vooral op de uitslagen van die E7: 16-1,10-4,11-2, 12-1….We spreken met hen af elkaar over een jaar of 10 weer te zien – maar dan als spelers van het eerste. De Wissel zag er overigens weer eens prachtig uit, onder andere de verdienste van ons Hoofd Versieringen Annemarie.

De huidige eerstelingen schoten uit de startblokken. Thom zorgde voor de vlotte 2-0 voorsprong. Na een Haagse tegentreffer liet Stephan (hij was al voor deze wedstrijd al de oudste KCR-speler die ooit scoorde in het eerste) met de eerste van zijn vier treffers zien dat leeftijd een relatief begrip is – zo staan de Rolling Stones ook nog altijd op het podium. Vervolgens was het Demi die scoorde uit een heerlijke doorloopbal: 4-1. Het eerste gat was geslagen.  VEO liet het daarbij echter niet zitten en knokte zich soms letterlijk terug in de wedstrijd. Halverwege de eerste helft was er weer sprake van evenwicht: 7-7.
Remon nam zoals het een echte aanvoerder betaamt juist op dat moment zijn team op sleeptouw en knalde in twee minuten tijd twee treffers binnen. Direct daarna brachten Mark en Demi de marge weer op vier verschil. Bij de rust 13 – 10 voor.
Prachtig, maar de week ervoor was het uit bij Vitesse 8-14 in de rust, dus we waren er niet helemaal gerust op.
Dat waren we wel toen de tweede helft nog geen tien minuten oud was. Ons vlaggenschip stoomde in één keer door naar 18-10 en gooide zo de wedstrijd in het slot. Met name de heren van VEO proberen met nare overtredingen het tij nog te keren, maar tevergeefs. Goed om te zien: debutante Naomi pikt haar doelpuntje mee. In de slotfase bekroont Remon een heel goede wedstrijd met twee doelpunten in één minuut ( nog 46 doelpunten en Remon staat op 1000 competitiedoelpunten) en is het laatste doelpunt voor Demi die het publiek op de banken krijgt met wederom een heerlijke doorloopbal.
Eindstand 26-17. Wow, wie had dit van te voren verwacht. DJ Rob laat de Snollebollekes door de Wissel denderen en het dak gaat er echt vanaf, zie de foto’s op onze mooie site. En dat was best een tijd geleden, zo’n heerlijke ontlading na een wedstrijd. Ons eerste en de technische staf verdienen een dik compliment voor deze puike prestatie, zeker lettende op de lastige aanloop, we schreven het hierboven. Het spreekt voor zich dat de ramen in het clubhuis na afloop bol stonden. Conclusie: het eerste heeft alles weer in eigen hand, maar kan zich in de rest van de competitie eigenlijk geen misstappen meer permitteren.

Wat valt er nog meer te vermelden over het afgelopen sportweekend? De A-1 is hard op weg naar de overgangsklasse door alweer een ruime overwinning. En da’s mooi, want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ook het tweede speelde een geweldige wedstrijd tegen VEO-2 (17-12) met een gepassioneerde Kaj als aanjager en een uitblinkende Thomas.

De Trots van Zuid tenslotte verzuimde op zondag om definitief af te rekenen met een middenmoter, maar ligt nog altijd goed op koers voor de zestiende titel. We vermeldden hierboven het jaartal 2017. Stiekem hopen we op een herhaling van de gebeurtenissen van dat jaar: kampioenschapen van het eerste en de Trots van Zuid. We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,