Verlate sfeerimpressie Merwede – KCR

27 september 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Nu nog een sfeerimpressie van het afgelopen weekend? Het is al bijna weer zaterdag zult u denken. Dat klopt, maar de trouwe lezer weet dat we graag terugblikken op niet alleen de prestaties van onze KCR-ploegen, maar ook op andere gebeurtenissen uit het bewuste sportweekend. En het afgelopen sportweekend werd, zoals we inmiddels weten, door het gedrag van een aantal ééncelligen uitgerekt tot woensdagmiddag 14.00 uur. Maar daarover later meer.

Het eerste ging vol vertrouwen naar het nog puntloze Merwede maar kwam van een koude kermis thuis. Eigenlijk geen moment in de wedstrijd geweest. In de eerste helft kwam de tweede aanval bijna niet tot scoren, zagen we sowieso een laag schotpercentage, veel onnodig balverlies en onhandige onderlinge botsingen. Rust 11-7 achter.

Na de rust leek er door twee vlotte treffers van nu wel de tweede aanval een kentering op komst, maar deze zette helaas niet door. Bij de stand 13-10 bij het uitbrengen van de bal naar de aanval onnodig balverlies direct gevolgd door (en zo gaat het vaak) een tegengoal. Daarmee was het pleit wel beslecht. Een echte offday dus, maar een ploeg in opbouw kan dat overkomen. En zaterdag spelen we gewoon weer voor de eerste plek. Dat moet gebeuren tegen Kinderdijk dat Albatros van de mat veegde (de vogels waren nog duizelig natuurlijk).  Dat zal dus geen eenvoudige opgave zijn.

Het tweede deed overigens goede zaken door in de allerlaatste seconde te winnen zodat we niet met geheel lege handen de baggerhoofdstad van Nederland verlieten.

’s Avonds weer eens een geweldige KCR-avond, zoals we er al zoveel van hebben meegemaakt. Dit maal ging het om de traditionele mosselavond, met als hoofdrolspelers onze voorzitter en Edwin P. Maar het gehele horecateam verdient een dik compliment voor deze letterlijk en figuurlijk heerlijke avond.

Op de zondagmiddag na deze fijne avond stevende de Trots van Zuid vervolgens af op een historische overwinning op de aartsrivaal, totdat een aantal debielen doelbewust het uitspelen van de wedstrijd saboteerden. Vanmiddag echter werd het karwei vakkundig afgemaakt, daarmee de thuisploeg in een crisis stortend die zijn weerga niet kent. Dat komt ervan als je voortdurend roept: ”Wij zijn de besten”. Maar genoeg hierover.

Zaterdag een uitgebreid thuisprogramma, waarbij we niet alleen de prestatie van het eerste in de gaten gaan houden, maar ook die van de A-1 ( alles gewonnen), A-3 (alles gewonnen), van de drukte makertjes van de C-1 (alles gewonnen) en natuurlijk van de talentjes uit het vierde (u raadt het al, ook alles gewonnen).

Kabaalclub Ridderkerk,